1. Algemeen:

Wat is het verschil tussen MyMerak en Merak?

MyMerak is een online platform waarvan u gebruik kan maken om zelf uw archief (fysiek en/of digitaal) te beheren. Wij raden onze e-commerce website aan voor een volume kleiner dan 84 lopende meter. Dit komt overeen met een 250 tal dozen, of ongeveer 1000 ringmappen. Indien gewenst willen wij samen met u bekijken welke dienst bij Merak het best bij u past.

Met welke browser kan MyMerak worden bezocht?

MyMerak is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 9 en hoger, Google Chrome - 39 en hoger, Mozilla Firefox 33 en hoger en Apple Safari 7 en hoger. Tevens werkt MyMerak ook op verschillende browsers voor uw smartphone of tablet. De volgende apparaten worden ondersteund: iPhone 4S en hoger, iPad 2 en hoger met iOS 7.1, 8 en 8.1. Voor Android geldt dat de versies 4, 5 en hoger op zowel tablets als smartphones worden ondersteund. Mocht MyMerak niet correct werken, verzoeken wij u eerst een andere browser te proberen. Houd er rekening mee dat de kleur van de afgebeelde artikelen mogelijk beïnvloed worden door uw beeldscherminstellingen.

Hoe wordt ik klant bij MyMerak?

Klik hier om u te registreren op MyMerak.

Hoe gaat Merak om met mijn privacy / worden mijn gegevens veilig behandeld?

Al uw gegevens die u ingeeft op onze website worden strikt vertrouwelijk behandeld. Uw gegevens zullen uitsluitend gebruikt en bewaard worden voor het uitvoeren van de diensten. Indien u aangemeld bent voor mailings, ook voor het versturen van nieuwsbrieven en reclame. Uw gegevens worden nooit doorgegeven aan derden.

Hoe kan ik mijn profiel wijzigen.

Na het aanmelden gaat u naar het tabblad "Profiel" en klik op "Bewerken" om de gewenste gegevens aan de te passen. Nadat je de gewenste wijzigingen hebt uitgevoerd dien je onderaan te bevestigen door op "Bewerken" te klikken.

Hoe kan ik mij uitschrijven voor de nieuwsbrief en/of de commerciële mailing?

Na het aanmelden gaat u naar het tabblad "Profiel" en klik op "Bewerken". Onderaan dient u de optie "Merak Update" (nieuwsbrief) en/of commerciële mailing af te vinken. Nadat je de gewenste wijzigingen hebt uitgevoerd dien je onderaan te bevestigen door op "Bewerken" te klikken.

Hoe kan ik iemand machtiging geven om in mijn plaats een bestelling te plaatsen.

Na het aanmelden gaat u naar het tabblad "Medewerker", u kan hier de gewenste persoon toevoegen en rechten geven om bestellingen te plaatsen.

Hoe kan een medewerker archief bekijken dat op mijn account staat?

U kan medewerkers toevoegen via het tabblad "Medewerkers". U kan elke medewerker specifieke rechten toekennen.

Kan ik iemand anders mijn account laten beheren?

Ja, na het aanmelden gaat u naar het tabblad "Medewerker", u kan hier de gewenste persoon toevoegen als beheerder. Deze persoon kan naast lees-, schrijf- en bestelrechten ook medewerkers toevoegen en verwijderen. Opgelet: er kan slechts één extra beheerder toegevoegd worden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik op de "wachtwoord vergeten" link in het inlogscherm. Vul hier uw e-mailadres in. U ontvangt een e-mail met instructies en een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Vul een nieuw wachtwoord naar keuze in en bevestig uw nieuwe wachtwoord. U kan nu inloggen met het nieuw ingegeven wachtwoord.

Hoe kan ik op MyMerak betalen?

Op MyMerak kiest U voor betaling met overschrijving.

Wordt mijn bestelling meteen verwerkt als ik per bankoverschrijving betaal?

Uw bestelling zal onmiddellijk verwerkt en uitgevoerd worden op de door u aangegeven datum ook al heeft Merak nog geen betaling ontvangen.

Hoe weet ik of mijn bestelling is geaccepteerd?

Zodra uw bestelling is binnengekomen bij Merak, ontvangt u een e-mail voor bevestiging met alle bestelgegevens.

Ik heb een bestelling geplaats, maar geen bevestiging ontvangen. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat onze e-mail in jouw spamfolder terecht is gekomen. Vind je hem daar ook niet? Neem dan even contact met ons op via het telefoonnummer 075-631 11 39.

Krijg ik een factuur toegestuurd?

Uw factuur kan u raadplegen in uw account onder het tabblad "Bestellingen". Je kan de factuur downloaden en afdrukken voor uw eigen administratie.

Wanneer is het MyMerak contact center bereikbaar?

Elke werkdag van 8u30 tot 17u op het nummer 075-631 11 39.

Kan ik een bestelling annuleren?

Ja, u dient uw annulatie van uw bestelling steeds per e-mail te bevestigen. Hiervoor verwijzen wij naar onze Algemene Voorwaarden.

2. Merak Archivering:

Wanneer is mijn opgehaald archief zichtbaar op de online applicatie?

Binnen de 24 uren na de ophaling van uw archieven.

Wat als mijn abonnement bijna ten einde loopt?

Een aantal dagen voor het verstrijken van het termijn stuurt Merak de beheerder van de account een e-mail ter herinnering. Hierin staan de mogelijke stappen die u dient te ondernemen.

Vanaf wanneer start mijn archiefbewaring en voor hoe lang?

De archiefbewaring start twee weken nadat wij uw betaling ontvangen hebben. Deze is 1 jaar geldig.

Moet ik mijn archief op voorhand inpakken?

Dit hoeft niet. Onze Merak-medewerker brengt zelf de nodige Merak-dozen mee en zal de documenten inpakken. Verder volgt hij uw instructies op betreffende de inventarisatie van uw archief.

Mag ik mijn eigen dozen gebruiken om mijn documenten in te archiveren?

Ja, dit mag u zeker. Onze Merak-medewerker controleert de kwaliteit van deze dozen voor transport en bewaring. Indien deze dozen niet goedgekeurd worden, zal onze medewerker deze overzetten naar speciale Merak-archiefdozen.

Als ik mijn archief wil laten digitaliseren, moet ik een abonnement op Merak SafeCloud nemen?

Neen, bij de Merak Archivering is standaard 2 GB opslagruimte inbegrepen. Deze kan hiervoor gebruikt worden.

Hoe kan ik de bewaring stopzetten?

Dit kan u door uw archief:
a) te laten vernietigen,
b) bij u laten terugbrengen,
c) zelf bij Merak op te halen.

Hoe lang dien ik mijn documenten te bewaren?

Elk type document heeft een verschillende bewaartermijn. Hier vindt u de verschillende legale bewaartermijnen terug.

3. Merak SafeCloud:

Wat is Safe Cloud?

Via Cloud kan u digitale bestanden bewaren op onze online server. Deze digitale documenten kan u of uw gevolmachtigden ten alle tijde raadplegen via het Internet. MyMerak Safe Cloud werkt met een private cloud die gelokaliseerd is in België. Dit wil zeggen dat de infrastructuur uitsluitend en alleen door Mymerak Safe Cloud gebruikt wordt. Uw gegevens blijven steeds bewaard in België. Merak heeft het ISO27001 certificaat. Dit is een norm die informatieveiligheid garandeert. Deze ISO wordt jaarlijks geauditeerd.

Wat kan ik bewaren met 1GB opslagruimte?

Met 1 GB kan u ongeveer 770.000 pagina's gewone tekst in Word bewaren (exacte volume hangt steeds af van de opmaak, toegevoegde tabellen, ...). Met 1 GB kan u ongeveer 900 foto's van normale kwaliteit bewaren.

MyMerakIsOnline